Jaké ráno, takový den

Probouzíte  se ráno plní elánu? Máte po ránu úsměv na rtu?  Nebo se Vám naopak vstávat nechce a jste mrzutí?

To, jak ráno vstanete a jakou si navodíte náladu, má dopad na váš výkon po celý den.

Lidé mnohdy důležitost rána podceňují a přitom ranní rituály mají něco do sebe a jsou schopny nám zaručit úspěšný den.

Ne vždy jsem měla hezká a pozitivní rána. Byly doby, kdy jsem se probouzela unavená, naštvaná, že musím zase do práce nebo na služební cestu. Vše se změnilo po operaci tlustého střeva.  Byl to čas, kdy mé tělo vyslalo varovný signál a já mu od té doby pozorně naslouchám. Ráno mu dopřeji čas na rozjezd.

 Co dělá ráno úspěšným?

Ranní budíček

Vše začíná už ranním budíčkem. Pokud nejste z těch, co se probudí sami bez budíku, nalaďte si na buzení příjemnou melodii. Třeba si dejte jako vyzvánění vaši oblíbenou píseň. Uvidíte, že vstanete daleko radostněji.

Vypijte sklenici vody

Vaše tělo je po noci dehydrované. Je třeba mu dopřát ihned po probuzení tekutiny. Ideální je, když vypijete sklenici vody. Nejlépe pokojové teploty. Doma necháváme takto odstát převařenou vodu přes noc. Příliš ledovou vodou byste svému žaludku a střevům dali termický šok. Můžete do vody přidat pár kapek citrónu. Citrón má pro tělo zásadité účinky a odkyseluje. Tím docílíte odplavení toxinů z těla.

Pokud máte rádi zelené potraviny jako já, pak začněte den sklenicí zeleného ječmene. Je to první co si chystám hned po probuzení. Ječmen vás nakopne. Navíc dodá vašemu tělu tolik potřebné minerály.

Zacvičte si

Udělejte si z ranního cvičení rituál. Pokud vydržíte, stane se z toho zvyk. Za nějakou dobu si ráno bez cvičení nebudete umět představit. U nás celá rodina ráno cvičí. Manžel, já a náš 11 letý syn. Bez ohledu na to, zda jsme doma, v hotelu nebo na dovolené.

Celý proces cvičení nám zabere maximálně 15 minut.

  • Začneme protahovacími cviky
  • Následuje jógové cvičení a to 5 pozdravů slunce
  • Jako poslední pak balanční cviky

Pokud rádi cvičíte podle nějakého návodu nebo nevíte jakými cviky se protáhnout, pak Vás určitě potěší zpráva, že připravuji názorného průvodce. Už brzy 🙂

Připravte si vyváženou snídani

Člověk by se měl do hodiny po probuzení najíst. Stabilizujete tak hladinu krevního cukru ve vašem těle. Největší chybou je pokud nesnídáte. Pokud si necháváte snídani až do práce, kdy ji pak zhltnete například u počítače, tak tím službu svému tělu také neuděláte. Výživná a vyvážená snídaně by měla obsahovat dostatečné množství vlákniny, sacharidů a bílkovin.

Pokud se ráno nacpete párky a vaječinou, pak vaše tělo bude muset vynaložit hodně energie na zpracování takové stravy a vy se budete cítit unavení. Ano občas člověk zhřeší, třeba na dovolené, ale nemělo by to být pravidlem.

Zvolte raději lehčí verzi snídaně. Například vločky nebo cereálie.

Já už prakticky nic jiného než ovesnou kaši nesnídám. Jen obměňuji ovoce. Do kaše přimíchám lžíci tvarohu. Tím pokryji všechny potřebné složky.

Naučte se, aby vaše snídaně obsahovala ovoce nebo zeleninu.

Ráno ke snídani zásadně nepiju kávu.  Tu si dávám až kolem 10 hodiny. Součástí mé snídaně je totiž dávka antioxidantů ve formě vitamínů C a E.

Pokud si berete ráno vitamíny a zapijete je kávou nebo černým čajem, pak je to jako byste je vyhodily. Stejné platí i pro zelený čaj. Účinek vitamínů tím zabijete. Doporučuji alespoň dvouhodinový časový odstup.

 A ještě jeden bod speciálně pro ženy

Pokud chcete, aby vaše pleť zůstala svěží a krásná, je třeba provést ranní rituál očisty. Přes noc se nejvíce obnovují pleťové buňky. Pokud ranní péči neuděláte, pokožka se odumřelých buněk nemá jak zbavit. Co tedy udělat?

  • Očištění pleti čistící pěnou – tím ji odumřelých buněk zbavíte. V žádném případě nepoužívejte mýdlo. Mýdlo pleť vysušuje.
  • Použijte tonikum. Tím dopřejete pleti hydrataci.
  • Naneste krém. Tím pleti dodáte výživu.
  • Přidejte make-up. Tím zajistíte pleti ochranu.

Teď i asi říkáte, a kde na to vše mám vzít čas?

Nehledejte výmluvy, ale konejte. Nešiďte své tělo. Pokud o něj budete pečovat, bude si to pamatovat a bude Vám dobře sloužit.

Věnujte mu ten čas, vyplatí se to.

 

 

"Jsem nositelkou Lynchova syndromu. Pomáhám lidem s prevencí vzniku rakoviny tlustého střeva. Na základě vlastní zkušenosti učím druhé jak se stravovat, jak se zbavit obav z některých vyšetření, a jak zvítězit nad touto nemocí." Můj příběh si přečtěte tady >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Chcete jednou provždy skoncovat se strachem z kolonoskopie?

    Stáhněte si můj eBook zdarma "10 zaručených tipů pro úspěšné zvládnutí KOLONOSKOPIE".

  • Nejnovější články
  • Kategorie
  • Najdete mě na Facebooku: